dimecres, 3 d’octubre del 2012

Primeres impressions

http://www.elmundo.es/elmundo/2011/08/10/andalucia/1312958848.html
El primer dia de classe, els professors ens van fer una presentació de l'assignatura (avaluació, funcionament, etc.) i no va ser fins el següent dia que vam començar a entrar en matèria. 

La primera tasca que vam haver de fer, va ser participar en el fòrum "Aproximació a alfabetització digital" del Campus Virtual. El fet d'haver de buscar informació sobre què és l'alfabetització digital, reflexionar-hi, i llegir les aportacions de la resta de companys i companyes, em va permetre tenir una idea més clara i completa del que és. Aquest concepte no es refereix només a saber com funcionen les TIC, sinó també en saber-les utilitzar i treure'n profit. Per aquest motiu, un dels professors de l'assignatura ens ha demanat que busquem diferents espais virtuals: un bloc i un diari d'una mestra, el moodle d'una escola, un campus virtual de formació continuada, etc., per tal d'aprendre a localitzar, organitzar, entendre, avaluar i analitzar la informació que ens ofereix la xarxa.

Com a futura mestra, penso que és molt important i interessant conèixer com més recursos millor per tal que l'ensenyament sigui el més ric possible i per poder donar noves  respostes a un entorn que està en canvi constant. Un d'aquests són les TIC, que ens permeten ensenyar d'una manera diferent. Per exemple, a classe ens han ensenyat algunes eines que podem trobar a Internet i que ens poden ser de gran utilitat per la nostra professió: una d'elles ens permet crear activitats d'aprenentatge de caràcter lúdic(1) i l'altra contes(2). Finalment, cal remarcar que les TIC possibiliten un doble procés d'aprenentatge: per una part, els alumnes aprenen a utilitzar-les i, per l'altra, estan treballant currículum (llengua, matemàtiques, ciències experimentals, etc.).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada