dissabte, 12 de gener del 2013

Ja s'acaba...

http://1.bp.blogspot.com/-_Btf0JGB6vI/Ti2Im-rILoI/AAAAAAAAAIc/g_c-rsQmCS8/s1600/Ni%25C3%25B1o+diciendo+adios.allpychologist.jpg
Ahir, amb l'exposició del projecte final, es va acabar l'assignatura. Per tancar la matèria i aquest bloc, m'agradaria fer-ne una valoració global.

Els meus objectius inicials de cara a l'assignatura eren dos:
  • millorar el meu coneixement sobre les TICs i el seu ús.
  • augmentar la llista de recursos digitals.
Penso que ambdós s'han complert: sé utilitzar programes que ni coneixia o que coneixia molt superficialment i la meva motxilla de recursos per treballar amb els alumnes ha augmentat el seu pes (Moodle, JClic, Story Bird, Pixabay, entre molts altres). Així doncs, no em puc quiexar ja que me'n porto un bon grapat de coneixements i estic segura que, molts d'ells, em seran de gran utilitat de cara al meu futur professional. Quan miro i comparo les entrades que vaig crear al principi del semestre amb les més recents, prenc consciència del meu procés d'aprenentatge i me n'adono dels avenços que he aconseguit. N'estic satisfeta.

M'agradaria puntualitzar que, tot i que al principi no ho tenia massa clar, la idea de crear un bloc per anar explicant i reflexionant sobre tot allò que hem anat aprenent, m'ha semblat molt interessant i enriquidora. És una bona manera d'interioritzar allò que aprens ja que t'"obliga" a pensar-hi, a reflexionar-hi, a fer-te preguntes, a extreure allò més important... A més a més, al final, t'ajuda a prendre consciència de tot el procés d'aprenentatge que has seguit i dels avenços que has aconseguit.

També voldria dir que no acabo de veure clar el bloc sobre imatge. No acabo de relacionar-lo amb la resta de parts de l'assignatura. Penso que ha estat de gran servei per realitzar el projecte final però no estic tan segura de la seva utilitat pensant en el meu futur professional. Algunes de les activitats que hem fet a classe, considero que són massa complexes i crec que no les utilitzaré. Abans, buscaré una manera més fàcil de fer-les per estalviar-me temps.

Finalment, penso que l'assignatura és massa breu per la gran quantitat de matèria que hi ha. No dóna temps a profunditzar en els continguts i penso que utilitzar les TIC és quelcom complex i que requereix atenció i dedicació. Per exemple, parlar del moodle (quelcom molt habitual en l'àmbit educatiu i, a l'hora, complex de crear) durant una sessió, ho veig insuficient. Al moment ho saps fer, però, al cap d'unes setmanes, ni te'n recordes ja que, al parlar-ne i practicar-ho poc, no ho interioritzes. Així doncs, penso que o es dediquen més crèdits a l'assignatura o es redueix matèria ja que és una assignatura interessant però massa densa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada